Pojďme se společně podívat detailněji na záměr, který připravuje hlavní město Praha. V následujích řádcích zjistíte vše o záměru, který přivede s lanovkou do Bohnic i větší dopravní ruch, parkující automobily cestujících, prodlouží intervaly autobusů a může být důvodem pro zavedení modrých zón na sídlišti. Týká se to tedy nepřímo všech obyvatel sídliště Bohnice.

V rámci aktuálně probíhajícího zjišťovacího řízení EIA je nyní ta správná chvíle požadovat případné úpravy projektu, dořešení nevyřešených otázek nebo jeho celkové přehodnocení.
Každá mince má dvě strany, proto i projekt lanovky má bezesporu vedle negativních aspektů i ty pozitivní, jakým je přímé a rychlé propojení s Prahou 6 a ZOO. Je tedy na radnici MČ Praha 8 a obyvatelích, aby zasláním relevantních připomínek byly stanoveny hranice a jasné podmínky pro posuzování stavby lanovky na životní prostředí a veřejné zdraví.
Pokud máte z lanovky nebo nepřímých vlivů provozu (např. nedořešené parkovaní) obavy, případně by jste rádi zahrnuli do projektu chybějící požadavky pro udržení kvality bydlení obyvatel, nebo jste v obsáhlém oznámení ZDE nalezli nesrovnalosti, adresujte všechny vaše připomínky podepsané celým jménem, Vaší adresou, datumem narození, a s předmětem „EIA stavba č. 44595″ nejpozději do 11.5.2020 23:59 jednou z následujích možností:
i.) zaslat připomínku na emailovou adresu: posta@praha.eu
ii.) poštou (nejlépe doporučeně) na adresu:
Magistrát HMP, Odbor ochrany přírody, Mariánské nám. 2, 110 01 Praha 1
iii.) nebo osobně v pondělí donést v úřední hodiny na jakoukoliv podatelnu Magistrátu hl. m. Prahy
Po odeslání emailu Vám přijde z podatelny potvrzení o zaevidování s varováním, že bez následného potvrzení nebo el. podpisu není připomínka platná. Dle vyjádření z MHMP evidují všechny obdržené připomínky a není třeba na to reagovat.
Kdo s návrhem přišel ?
S projektem lanovky z Podbaby přes ZOO do Bohnic přišel na konci svého funkčního období tehdejší radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Další návrh lanovky mezi Prahou 1 a Letnou, financované ze soukromých zdrojů, byl starosty i IPRem odmítnut.
Jak je patrné, předložený zajímavý návrh bez konzultace s ostatními radními se přesto chytil. Pracuje s ním proto i současná koalice Piráti, Praha sobě a TOP09 Magistrátu hl. m. Prahy. Byl připraven podrobně zpracovaný záměr doplněný studiemi a stanovisky dotčených odborů. Nyní projekt leží na Odboru ochrany prostředí MHMP v rámci zjišťovacího řízení – veškeré doklady ke stažení ZDE.
Varianty trasování 4. lanové dráhy v Praze byly zpracovány v tzv. „Studii proveditelnosti lanové dráhy.. “ zpracované v červenci 2018 sdružením firem Egis Rail, Ropid a CEDOP. Ve studii bylo popsáno několik variant technického řešení a umístění lanovky, nazvané podle barvy ve výkresu: žlutá, červená, zelená a fialová.
Rada hl. města Prahy dne 4.5.2020 vydala Usnesení č. 845, ve kterém souhlasí s koncepcí propojení Prahy 6 – Troje – Prahy 8 veřejnou dopravou a nařídila řediteli DP a dalším na projektu plně spolupracovat.
Základní technická data:
Vybrána byla lanová dráha v červené trase Bohnice-Troja-Podbaba“ vedená nad areálem čističky odpadních vod, a to především z následujících důvodů:
- propojení levého a pravého břehu Vltavy v místě, kde dosud chybí dopravní infrastruktura
- odvedení části dopravy mezi Prahou 6 – Prahou 8 z centra města
- odlehčení Troje zatížené víkendovými návštěvníky ZOO
- levnější a rychlá varianta (cca. 1.5mld Kč) oproti tramvajové trati
- zahrnutí lanovky do Pražské integrované dopravy (PID) s přestupem na příměstský vlak
- zkrácení doby přepravy do Dejvic a centra
- pražská atrakce s napojením na ZOO a Botanickou zahradu.

Trasa vychází z Podbaby, mezilehlá stanice Troja bude západně od okraje ZOO, koncová stanice se strojovnou je naplánována na okraji sídliště Bohnice.
Posuzovaným záměrem je výstavba a provoz lanové dráhy se třemi stanicemi Podbaba – Troja – Bohnice, která bude provozovaná v systému MHD. Délka lanovky bude 2,24 km.
Délka trasy | 2.240 | m | |
Rychlost mezi stanicemi | 6,5 | m/s | |
Přepravní kapacita | 2.000 – 4.500 | lidí/h/směr | |
Kapacita kabin | 35 | osob | |
Minimální doba pro výstup | 26,25 | s | |
Čas pro výměnu cestujících | 127,7 | s | |
Rychlost při nástupu / výstupu: | 0,15 | m/s | |
Průměrná rychlost brzdění | 0,7 | m / s² | |
Jízdní doba pro cestující: | 6,9 | min. | |
Provozní rychlost | 19,4 | km/h | |
Interval | 63,0 | s | |
Počet kabin | 17 | kabin |
Kabiny budou uzavřené a klimatizované, bez možnosti otevřít okna. Podlaha kabin bude dimenzovaná tak, aby odolala případnému výbuchu metanu ze stáčírny BioCNG v areálu ÚČOV.
Provozní doba bude pouze přes den, od 6:00 hodin do 22:00 hodin. Odhadované vytížení lanovky Ropid očekává cca 5.150 osob/den/směr.
Záměr zatím není v souladu s územním plánem hl. m. Prahy. Podnět na změnu územního plánu podal Odbor investiční MHMP v září 2019 pod č. j. P392/2019 na Odbor územního rozvoje MHMP.
Dodavatel lanovky nebyl dosud oficiálně vybrán.
PŘEDPOKLÁDANÝ TERMÍN ZAHÁJENÍ REALIZACE ZÁMĚRU A JEHO DOKONČENÍ:
Předpoklad zahájení stavby: březen 2023
Předpoklad dokončení stavby: září 2023
Předpokládaná doba výstavby: 6 měsíců
***********************************
V místě tří stanic lanovky dojde na celkové ploše 4.059 m2 k odstranění zeleně a hrubým terénním úpravám. Předpokládá se vykácení cca. 43 – 48ks dřevin.
Pro výstavbu bude nutné vybudovat železobetonové základy stanic a 5 sloupů lanovky. Sloupy lanovky budou z ocelové příhradové konstrukce. Stanice budou železobetonové vyzdívané objekty. Kabiny budou kombinované z oceli, hliníku, kompozitu a plexiskla.
Plánuje se využití technologie tzv. třílanového systému, který rozděluje funkci lan na jedno tažné a dvě nosná, což mimo jiné garantuje stabilitu kabin do rychlosti větru 100-110 km/h. Zdrojem energie pro provoz lanové dráhy bude elektřina.
Lanová dráha je navržena se třemi stanicemi – dolní stanice Podbaba, mezilehlá stanice Troja a horní stanice Bohnice. Strojovna lanovky s elektromotorem bude v Bohnicích.
Půdorysy budov s výškou naleznete v tabulkách níže.
Mezi stanicemi bude zapotřebí vybudovat pět podpěr. Dvě podpěry budou umístěny na Císařském ostrově, zbývající tři podpěry na pozemcích v k.ú.Troja situovaných severozápadně od ulice K Bohnicím (travnaté a zalesněné pozemky bez zástavby), viz. situační plánek.
V oblasti Troje se nachází cenná území hodnotných biotopů, nesmí zde dojít ke kácení dřevin a musí se minimalizovat negativní vlivy na faunu a flóru.
Co když se něco stane ?
Bezpečnostní systém umožní odpojení kabin od pohonu a ty následně samovolně sjedou do níže položené stanice. Cestující tedy budou evakuováni ve stanicích a nebude nutné je evakuovat po trase lanovky. Navrhované řešení tak umožňuje výstavbu lanovky v popisované trase bez nutnosti vykácení stromů pod lanovkou v plochách vzrostlé zeleně.
Přechod nad stavbami je dán především ochranou systému v případě požáru okolních budov. Doporučená výška (vzdálenost kabin od střechy budov) je 20 m a vzdálenost mezi kabinami a boční částí budov je 8 m.
Tento odstup může být snížen na několik metrů, pokud budou přijata určitá opatření k co nejrychlejšímu zjištění požáru, například systém detekce požáru přímo spojený se střediskem řízení provozu.
Trasa v poslední červené verzi vede nad areálem Ústřední čistírny odpadních vod a již mimo výběhy ZOO. Zároveň je navržena, aby nekolidovala s případným tramvajovým mostem Podbaba – Troja *
* podle Strategie rozvoje tramvajových tratí se počítá s realizace tratí Kobylisy-Bohnice a Podbaba-Suchdol do roku 2030. TT Podbaba-ZOO-Bohnice pak s realizací po roce 2030. Lanovka je projektována v synergii s těmito záměry.

Obyvatelé Bohnic tramvajovou trať dlouhodobě nepovažují za svou prioritu a preferují elegantnější a levnější řešení v podobě např. elektrobusů s dobíjecí stanicí, které zajistí dopravní obslužnost celého sídliště.
DOPRAVA V BOHNICÍCH PO OTEVŘENÍ LANOVKY:
Jak je v záměru uvedeno, vzhledem k tomu, že lanovka v plánované trase doplňuje chybějící dopravní propojení Bohnice – Dejvice, dá se tak očekávat, že především v oblasti Bohnic bude přitahovat dopravu ze severozápadu Prahy a blízkých obcí, pro které bude nové rychlé a kapacitní spojení atraktivní. To může v důsledku vést k nárůstu parkování u stanic lanovky.

Je vcelku zarážející, že součástí zpracovaného záměru NENÍ řešení parkování P+R pro návštěvníky ZOO a středočeské řidiče, kteří zaparkují vozidlo na sídlišti a budou chtít dál pokračovat lanovkou.
V návrhu je uvedena nicneříkající zmínka o nutnosti komplexního řešení pro jednotlivé městské části. Je to stejné, jako postavit a otevřít Blanku bez dalšího pokračování v Troji a pak se divit, že celá Praha stojí a je třeba regulovat vjezdy do tunelu..
Tím oznamovatel zároveň paradoxně nemusí v rámci posuzování EIA řešit očekávané emise z parkujících stovek vozidel návštěvníků, kteří zde každý den zaparkují, ale v projektu nejsou oficiálně zahrnuty.
Pokud bychom nedořešené body shrnuli :
i.) v oznámení záměru se naznačuje využití kapacit dvou budoucích záměrů v okolí, tedy nového vstupního komplexu Botanické zahrady a Kauflandu Troja s celkovým počtem 458 parkovacích stání
ii.) zavedení modrých zón na sídlišti Bohnice pro rezidenty (projekt sídliště ze 70.letech nebyl koncipován na 1-2 vozidla/rodina. Proto již teď je více automobilů, než parkovacích míst a zóny to nevyřeší)
iii.) vybudování parkovacího domu v Bohnicích (přichází v úvahu na místě parkovací plochy vedle polikliniky, místo Troja Horizons, nebo na parcele č.p. 1324/67 k.ú. Troja, kterou MČ zvažuje prodat ?)
iv.) v rámci posuzování vlivu na zdraví obyvatel v záměru není zahrnut relevantní údaj emisí a hluku z několika stovek až tisíc aut, které denně v Bohnicích zaparkují
V textu záměru se uvádí, že lanovka nebude přímo generovat novou dopravu a tím zvýšené emise, nicméně v další větě už píší, že dojde k částečnému přesměrování stávající dopravy v dopravní síti, protože koncové stanice lanovky se stanou novým cílem pro tranzitující cestují, kteří místo IAD (individuální automobilové dopravy) budou dále pokračovat pomocí MHD. Část cestujících nechá auto rovnou doma, část zaparkuje poblíž stanice lanovky.

Doprava a ruch v Bohnicích v posledních letech roste. Zvažme proto pečlivě každý nový projekt, který by měl do sídliště přivést další tranzitní dopravu.
Lze tedy předpokládat částečné omezení tranzitní dopravy směrem k Blance, ale provoz na páteřních komunikacích sídliště se tím nesníží s přihlédnutím na další automobily cestujících k nové lanovce, kteří dříve jezdili přes Holešovičky a jiné trasy.
Připravované spojení lanovkou má za cíl odlehčit přetížené lince C a převzít tak část cestujících MHD směřujících nyní autobusy na Kobylisy, případně Holešovické nádraží, dále přes centrum. Nová data vytíženosti autobusů, zejména linek č. 102, 112, 144, 200 a 236, následně vyhodnotí Ropid s případným prodloužením jízdních intervalů autobusů. V oznámení záměru je i výslovně uvedeno, že po dostavbě 3x TRAM tratí budou autobusy „zcela zredukovány“.
Pokud by k tomu skutečně došlo, většina obyvatel sídliště bude mít delší docházkovou vzdálenost na jednotlivé TRAM zastávky MHD, a tím dojde k prodloužení času potřebného na cestu z domova do zaměstnání. Slibovaná časová úspora při cestě lanovkou za 1.500 000 000 Kč by tak mohla být pouze dočasná.
HLUK Z PROVOZU LANOVÉ DRÁHY
Hluk je jedním z hlavních faktorů ovlivňujících kvalitu především městského prostředí a je považován za jeden z nejzávažnějších faktorů negativně působících na zdravotní stav obyvatel.
V akustické studii byl posouzen stacionární hluk z jednotlivých stanic (strojovny), podpěr (přejezdy kabin přes podpěry a volnoběh vodícího zařízení na podpěrách), a vlastního provozu dráhy. Uvádí, že hluk bude v denní době bude kolem 47 dB.
Část hluku z automobilů odstíní i nová budova stanice. Lidé jsou tedy v limitu. Je zde i zmíněn požadavek, aby technologie lanovky byla co nejtišší s ohledem na minimalizaci rušení zvířat v ZOO.
Dále byla posouzena změna v provozu automobilové dopravy, která je spojena s vybudováním lanové dráhy. Přílohou oznámení je i hluková studie vycházející z neaktuálních čísel 2014–2018 intenzity automobilové dopravy (největšího zdroje hluku ve městě) a měření hluku z roku 2019 na třech místech.
Ve studii se uvádí, že v ulici Lodžská/K Pazderkám dochází již teď k překročení hlukových limitů 65–75 dB, což může mít za následek zvyšování celkové nemocnosti, vzniku neuróz, poruch spánku, poškozování sluchu i chorobných změn krevního tlaku obyvatel. Protože záměr lanovky nepřekračuje hygienické normy a nepřesahuje nejvyšší současně naměřené nadlimitní hodnoty, je stavba lanovky v pořádku.
ZAMYSLEME SE SPOLEČNĚ, CO OPRAVDU CHCEME…
Každý další projekt přináší do oblasti hluk překračující únosné hranice pro klidné bydlení. I když jednotlivé projekty splňují hygienické normy, není dostatečně brán zřetel na kumulaci negativních dlouhodobých vlivů z aktuálních i zamýšlených záměrů na tisíce místních obyvatel!
Pojďte počítat s námi:
- prudký nárůst automobilového provozu v Lodžské do/z Blanky
- zvýšení hustoty provozu a zásobování kolem nového OC Krakov
- nárůst individuální automobilové dopravy k poliklinice Mazurská
- odvoz dětí do školy Mazurská
- provoz lanovky a zvýšení počtu parkujících vozidel Středočechů
- projekt OD Kaufland Troja s očekávanými 1.200 000 průjezdy automobilů za rok
- výstavba nového vstupního areálu Botanické zahrady s cílem zvýšit návštěvnost z 320.000 na 600.000 návštěvníků za rok
- výstavba 11NP BD Troja Horizons
- výstavba parkoviště P+R k lanovce
- výstavba hlučné tramvajové trati po obvodu sídliště
Není toho už trochu moc na malý obdélník souboru pozemků o délce 320 m??
Volných zelených ploch ve velkoměstě postupně ubývá a jednou postavený záměr zde bude už další desítky let, bez možnosti navrátit vše do původního stavu, ať už s ohledem na proinvestované prostředky nebo vlastnická práva.
Mnoho z obyvatel si vybralo Troju a Bohnice k bydlení a založení rodiny především pro okolní ojedinělou přírodu a klid. Proto i za cenu o 10 min delší cesty do zaměstnání nebo za nákupem, obyvatelé Bohnic a Troje preferují městskou zeleň s přidanou kvalitou bydlen před zbytečnými projekty. Pokud se situace stane pro rodiny neúnosnou, odstěhují se raději za Prahu. A to je cesta, kterou by jít město rozhodně nemělo..
[…] Vznikne prý jen jako dočasné řešení, které by o pár let později měly nahradit tramvaje. Tak nevím, osobně mi cesta busem 236, přívozem, a pak jednou z mnoha autobusových linek nepřijde tak tragická, aby to stálo za miliardu a půl, než se připraví koleje. A to tuhle cestu znám z každodenního dojíždění do práce. Více info třeba na webu ČT24 a také na webu proti-plotu.cz. […]
Je zajímavé, že čím je záměr hloupější, tím více má zelenou. Vůbec mi není jasné, proč se MHMP soustřeďuje na Bohnice a chce ničit to, co je tady opravdu nenahraditelné. Příroda kolem Bohnic nám setrvale pomáhá. Představa lanovky za 1,5mld. navíc jen jako prozatímní řešení, považuji za maximálně nehospodárný a hloupý nápad. Nevím, zda si někdo dal práci s tím, aby zjistil, kolik lidí by skutečně takové spojení využilo.
Pokud by měla následovat výstavba tramvajové trati, tak se můžeme rozloučit s přírodou, kt. Bohnice a Troju obklopuje. A to je burcující.
Jela jsem nesčíslněkrát busem 236 a přívozem a vždycky jelo pár lidí. Kde se vzal předpokládaný počet cestujících lanovkou, to by mne opravdu zajímalo.
Nedejme si vzít přírodu!!!!
M.Staříková
A k čemu ta lanovka bude? Bohnice i Podbaba, Bubeneč a Dejvice jsou obytné lokality. Co tedy přinese lidem žijícím v Bohnicích lanovka do Podbaby a Bubenče a opačně. Jízda za prací to asi dle výše zmíněného nebude. Tak že maximálně turistika. A negativní dopad: ke konečným zastávkám lanovky se bude muset navýšit MHD idealně vybudovat konečnou nebo terminál na přestup, dále parkoviště (min. pro 100 automobilu) Rekonstrukce příjezdových komunikací aby zvládli zvýšený provoz. Lidé trvale bydlící v těchto lokalitách budou muset snášet trvalý hluk smog a zvýšený pohyb osob což přináší další navazující negativní dopady: zvýšené znečištění navýšení objemu odpadků a v neoslední řadě drobná kriminalita. Pokud magistrát a městské části P6 a P8 chtějí smysluplně investovat do dopravní infrastruktury ať se zasadí o co nejrychlejší dostavbu severozápadní části městského okruhu.
Městská část Praha 8 – Bohnice a Praha 8 – Troja jsou vyhledávané rezidenční lokality, jejichž největší předností je klidné prostředí s velkým podílem zeleně a minimem tranzitní dopravy.
Výstavba lanovky tento cenný stav zásadním způsobem poškodí. Do Bohnic přivede tranzitní dopravu – obyvatelé severní části města a přilehlých sídel mířící na Prahu 6 se budou snažit vozem dojet do bezprostředního okolí lanovky, což zásadně zvýší dopravní zátěž v lokalitě, zvýší hluk a emise a tedy i sníží kvalitu života místním obyvatelům a sníží bezpečnost chodců – v příjezdových trasách jsou i školy. Prohloubí to také problém s parkováním, již dnes je parkovací kapacita sídliště vyčerpána. Výstavba parkovacích ploch by nutně znamenala úbytek městské zeleně, tedy další snížení kvality životního prostředí pro místní obyvatele.
V těsném sousedství zamýšlené dopravní stavby, je Botanická zahrada, Pražany vyhledávané klidné relaxační místo a přírodní park Drahaň-Troja, který je chráněn evropským programem Natura 2000. Přivést do tohoto místa tranzitní dopravu, zvýšit hlukovou a emisní zátěž, přivést sem denně tisíce lidí, by bylo barbarstvím.
Vezměte prosím v úvahu, co vybudování stavby č. 44595 znamená pro místní obyvatele. Byl mezi obyvateli lokalit Bohnice, Troja, případně Kobylisy proveden průzkum, zda a v jaké míře by takovéto dopravní spojení využívali? Pro kolik lidí by to reálně znamenalo ušetření času v dopravě? Kolik místních obyvatel by mu reálně dalo denně přednost před autobusovým napojení na metro C, které, dovoluji si říci, funguje v kapacitě, intervalech a rychlosti zcela dostačující? A kolik obyvatel by naopak preferovalo klidné a čisté životní prostření?
Ano, lanovka se může stát turistickou atrakcí, může lidem z některých lokalit urychlit cestu do práce nebo do školy. Ale – stojí za to obětovat kvalitu života místních obyvatel? Jsem přesvědčen, že ne. Nemělo by se v takto velké věci udělat lokální referendum? Jsem přesvědčen, že ano.
Celá Praha je nadšena ze zkratky a atrakce, ale nás co tu bydlíme se nikdo neptal. Bude tu neúměrně rušno, malá lokalita bude muset vstřebat spoustu dopravy. V záměru se dokonce píše, ze lanovka částečně odlehčí dopravu přes centrum. Čili všechna ta auta co nepojedou přes centrum musí zaparkovat někde v okolí polikliniky Mazurska? To je absurdní. Ta lokalita na to není vůbec vhodná.Ja bych pro osobní dopravu lanovku využila tak jednou do roka. I když jsem pracovala nedaleko Hradčanské, stejne bych to z Podbaby neměla blízko, stejne bych musela dvakrát přestupovat..
Dobrý den,
je to jeden z příkladů, kdy si politici vymyslí hračku a za peníze všech si ji koupí. Již se vidí, jak stříhají před kamerami pásku a cinkají skleničkami. Jak říkal jeden můj kolega v práci, „To je taková kravina, že by se to mohlo ujmout“. Kromě narušení klidu a přírody (Všichni víme, že při realizaci se všechna nařízení nedodrží) je více než pochybná využitelnost, tedy kromě pár týdnů po zprovoznění. I díky umístění stanic (Podbaba) půjde o dopravu s přestupy, o parkovištích nemluvě. Ještě bych pochopil, že největší zájem může být o ZOO, ale tato doprava funguje dobře i s romantickým přívozem, lodí a plánovanou Trojskou lávkou. Náklady cca 1,5 mld Kč jsou neúnosné. Doufám, že stav financí po odeznění pandemie to neumožní.
Nejde jen o klid pro obyvatele Bohnic a Troje, ale tato lokalita je využívána i obyvateli z jiných částí Prahy na výlety do klidu a zeleně.
Dobrý den,
je super, že zde zaznívají různé názory, protože sám jsem si nebyl jistý, jestli bude mít lanovka pozitivní nebo negativní dopad. Nakonec vidím spíše více rizik než přínosu pro obyvatele Bohnic. Dovolím si také pár úvah. Lepší dostupnost MHD a navíc atraktivní formou přepravy je určitě lákavá. Na druhou stranu kolik lidí ze sídliště a jak často se potřebuje dostat tímto směrem? Já osobně stejně zvolím směr na metro Kobylisy. Mám tedy trochu obavu, že je zde zájem města postavit něco zajímavého (ano, pro ostatní Pražany jistě zajímavé) a navléct to na to, že je to MHD pro nás (a tím eliminovat protesty). Pokud by to opravdu fungovalo jako běžná MHD, tak to může nalákat spoustu Středočechů, kteří tu zaparkují svá auta a budou pokračovat do práce touto MHD. A pak se stane to, že nebude kde parkovat a tak nám tady namalují modré zóny. Takže my budeme parkovat na stejných místech, ale zaplatíme si za to. A nebo tu postaví parkovací domy, takže čilý dopravní ruch, hluk a emise. A nebo to bude úplně jinak. Jako běžná MHD se to neosvědčí (malý zájem, přepravní časy nebudou zase tak krátké jak se uvádí apod.). A takse z toho udělá atrakce. A k tomu je jen krůček tu opravdu postavit nějakou rozhlednu nebo něco podobného. A to znamená opět nárůst pohybu dalších a dalších lidí.
Vážím si právě toho, že je tu klid a každý padlý strom je ztráta. Atraktivní je pro mě stávající stav. Pokud bych chtěl vyšší ruch, tak se přestěhuji jinam. Pokud chci lanovku, tak si rád udělám výlet také jinam. Ale jako resident chci poklidné žití a další nárůst pohybu lidí tomu nepřispěje. Jediné proč bych uvažoval neprotestovat je, jestli je to menší zlo, než co by se tam všechno jiného mohlo realizovat. Nakonec mi rizik z toho projektu přijde více a proto jsem proti.
Děkuji za všechna vyjádření tady, od každého kousek – s čím souhlasím – jsem dala dohromady a zaslala na Magistrát.
Děkuji za všechny informace a za podporu při zapojení do připomínkování.
Ve výsledcích zjišťovacího řízení EIA pro Kaufland (č.j. MHMP 753129/2018 ze dne 17.5.2018) je požadováno zpracování varianty snížení počtu parkovacích stání z 239 na 138-191, čímž by měl být snížen počet průjezdů aut a tím generovaný hluk.
Považuji za neakceptovatelné, aby hl. m. Praha, jako stavebník lanovky, přehazovalo zodpovědnost za vytvoření odpovídajícího počtu parkovacích míst na původce jiných záměrů, obzvláště pokud se jedná o záměry takto nežádoucí jako je Kaufland. Jak je navíc vidět z výše uvedeného, s počty parkovacích míst u hypotetického Kauflandu se může ještě dost hýbat.
Dobrý den, celá lanovka je blbost, jediné rozumné řešení je most z Podbaby, kde už je to v podstatě pro něj urbanisticky připraveno. Auta, pěší i tramvaje do Kobylis. Pamatuji se, že když se stavěl za totáče Barrandovský most, rozhodovalo se před tím, který se postaví dřív, zda Barrandovský, nebo „náš“. První to vyhrál díky D1. 45 let čekám na spojení do Dejvic. A nakonec lanovka? Probuďte se! A kdo tu nechce tramvaje, že jsou hlučné? Další blbost. Metro už nám asi nedají, nebydlel tu asi nikdy ten správný papaláš. Přitom by stačilo trasou Ládví – někam do prostoru prohlubně za Řešovskou. Stačila by skrýt celé otočné depo. No a v Kobylisích by se přestoupilo z céčka. Ale to nikdy nikoho nenapadlo. Zrovna tak, jako vedení Prahy 7 nikdy nenapadlo protáhnout tramvaj doslova pár metrů z Výstaviště ke Šlechtovce. Stromovce by to neuškodilo a památka by se konečně začlenila do pražského kulturního života. Ale to je jejich boj. My máme, jak vidět, svého dost. No a modré zóny jsou pouze vidinou zisku pro MČ. Občanům v žádném případě nepomohou. Tedy – další blbost. Možná měly význam v centru města, ale do sídliště rozhodně nepatří. Že na nás vedení Prahy 8 kašle je vidět teď nově v ulici Lodžské, kde ruší pravé jízdní pruhy a dělají jako pro občany nová parkovací místa. Pravý důvod je příprava na modré zóny! Ať nám sem netahají takové lumpárny!
O.B. (občan Bohnic)